taylormade

 

 

In de lente van 1979 haalde een verkoper van golfartikelen, Gary Adams genaamd, een lening van $ 24.000 bij hem thuis en richtte de TaylorMade Golf Company op.

Hij huurde een 6000 vierkante meter groot gebouw dat ooit een televisie-assemblagebed had gehuisvest. In zijn optelling waren er drie medewerkers en één innovatief product: een 12-graden driver van roestvrij staal. Dit nieuwe metaalhout zag er anders uit en klonk anders dan een houten hout, en het belangrijkste was dat het anders presteerde. De perimeter-weging van het clubhoofd bood meer vergevingsgezindheid bij foute treffers, terwijl het lagere zwaartepunt het gemakkelijker maakte om de bal in de lucht te lanceren.

Adams, de zoon van een golfprofessional, was onvermurwbaar dat TaylorMade clubs banden onderhouden met wat echte golfers vonden dat een authentieke golfclub eruit zou moeten zien en aanvoelen. Ze waren toegewijd aan het combineren van innovatie met authenticiteit, om altijd enthousiast te zijn over het spel en beloofden om competitief te zijn - om hard te werken om zichzelf te vestigen en te groeien. Deze vier principes zouden hen ver brengen.

Dezelfde waarden die door Gary Adams 30 jaar geleden zijn uitgekozen, worden nog steeds vereerd en geoefend op TaylorMade Golf, omdat we producten blijven leveren die spelers van alle niveaus helpen hun potentieel te bereiken.

Sinds 1979 is de missie hetzelfde gebleven: creëer de best presterende golfproducten ter wereld.