• Leenderweg 31 | 5554CK Valkenswaard | The Netherlands
  • +31 (0)40 20 30 489
  • info@golf-etc.nl

Aanbevolen | Featured

Cobra F9 drivers

De King F9-driver is ontworpen om golfers te helpen meer clubheadsnelheid te genereren voor meer afstand en tegelijkertijd vergevingsgezindheid te vergroten.aerodynamischer

Het uitganspunt

Voor het seizoen 2019 namen de Cobra-ontwerpers de beste aspecten van de King F8-driver en zetten ze in een geüpdated pakket dat efficiënter door de lucht glijdt, zonder een laag zwaartepunt op te offeren.

Om dit te bereiken, is de naad waar de bovenbelijning de kroon kruist, afgerond, net als de voorrand waar het slaggebied de zool raakt. Aërodynamische trips zijn toegevoegd aan de kroon en Cobra gaf de King F9 ook een vierkant gebied achterin, dat het Speedback noemt. Het bevat één of twee beweegbare gewichten die helpen het zwaartepunt naar beneden en weg van het gezicht te trekken. Het gebruik van een grotere koolstofvezel-kroon verplaatst ook meer gewicht naar de lagere helft van de club om het zwaartepunt omlaag te rijden.

Aerodynamischer dan de King F7

Die combinatie van functies zorgt ervoor dat de King F9 17 procent aerodynamischer is dan de King F7 die slechts twee jaar geleden werd uitgebracht en ongeveer 12 procent meer aerodynamisch dan de King F8.

Om de verhoogde clubhoofdsnelheid over te brengen in balsnelheid en grotere afstand, freest Cobra elk titaniumvlak dat in de King F9 gaat. Het bedrijf zei dat door een computer te gebruiken om minuscule linten materiaal van het gezicht te scheren in plaats van afhankelijk te zijn van een werknemer om metaal af te slijpen, het de exacte dikte van het slagoppervlak effectiever kan regelen. Dit hielp de Cobra-technici om de sweetspot te verspreiden en zou moeten helpen de balsnelheid bij off-centre slagen te beschermen.

Een ander voordeel van het gefreesde clubblad is het vermogen van Cobra om de kromming van hiel tot teen (uitstulping) en van tong tot kroon (rol) te regelen. Het zal niet worden opgemerkt in de adrespositie, maar de bovenste helft van het gezicht buigt meer dan de onderste helft, waardoor de spin op de schoten hoog op het gezicht wordt verminderd terwijl de lanceerhoek op de ballen die laag op het gezicht slaan, wordt vergroot. De 9-graden versie van de King F9, die waarschijnlijk door betere spelers zal worden gespeeld, heeft minder effect omdat die spelers meer balsnelheid genereren en geen moeite hebben om draagafstand te krijgen, maar de 12-gradenkop, die waarschijnlijk een beroep doen op spelers met een hogere handicap, heeft meer.

Om precies in te balladen, wordt elke King F9-driver geleverd met een gewicht van 14 gram en een gewicht van 2 gram. Door het zwaardere gewicht in de voorwaartse poort van de zool te plaatsen, verlaagt u de spin en de initiële starthoek terwijl u hem in de rug zet, verhoogt de draai- en hellingshoogte.

Dankzij het acht plaatsende MyFly8 verstelbare hoselmechanisme kunnen golfers en fitters de vermelde loft van de King F9 met maximaal 2 graden verhogen of verlagen. Ongeacht de instelling zorgt het in de zool ontworpen Smart Pad ervoor dat het gezicht haaks op de doelstreep staat.

Om golfers te helpen meer te weten te komen over hun driver en prestaties, wordt elke King F9 standaard geleverd met Cobra Connect, een door Arccos aangedreven shottraceringssysteem ingebed in de grip. Het maakt via Bluetooth verbinding met een smartphone en met behulp van een gratis app kunnen spelers hun resultaten volgen en gegevens opslaan voor analyse.

Bijzonderheden: koolstofvezel kroon met een gefreesde 8-1-1 titanium clubhoofd, beweegbare gewichten en verstelbare hosel. Te verstellen naar van 9, 10,5 en 12 graden